Probiotikum je živý organismus přidávaný do potravin či doplňků stravy, který má příznivě ovlivnit zdraví konzumenta zlepšením rovnováhy jeho střevní mikroflóry. Klasickým příkladem potraviny obsahující probiotikum je jogurt. Za nejčastější probiotika jsou považovány mléčné bakterie rodů Lactobacillus, Bifidobacterium, Streptococcus či některé kvasinky.
Kde by měla končit role rozmazlující babičky? Jaké jsou rozdíly ve výchově mezi dneškem a dobou před padesáti lety?  
Na jednotkách intenzivní péče, kde jsou hospitalizovány nedonošené děti, je hluk všudypřítomný. V této stresující atmosféře se mají děti vyvíjet a růst. V univerzitní nemocnici v Ženevě vědce napadlo vysílat speciálně zkomponovanou hudbu, která by stimulovala aktivitu mozku těchto novorozenců. Jejich studie ukázala, že se neuronové sítě dětí, které poslouchaly tyto melodie, rozvíjejí efektivněji, zvláště pokud jde o smyslové a kognitivní funkce.
„Pokud vás bolí ramena, na vině může být velký stres, přetěžování, nebo je naopak nepoužíváte. To znamená, že neprovádíte velké pohyby v ramenou, kdy se zapojí celá paže, ale vše ve svém dosahu si přitahujete jen pohybem z loktů. Nepoužívaná ramena tuhnou a bolí,“ říká Hana Toufarová, lektorka nové cvičební metody Fit Pain Free, která přináší dva jednoduché cviky, jimiž krásně protáhnete svaly kolem ramen, prsní svaly a zároveň posílíte svaly mezilopatkové.
Léto je ideální čas na sport. Pokud jste se rozhodli začít se víc hýbat – ať už kvůli lepší kondici nebo štíhlejší postavě, dejte si pozor na některá specifika, která sportování v teplém a slunečném počasí přináší.
Závislosti se netočí pouze kolem drog, jak by si mnozí mohli myslet, ale stále více lidí (především mladší generace) se stává závislá na moderních technologiích. Především na potřebě mít stále u sebe mobilní telefon. Tento pocit a nutkání být stále ve styku se svým smartphonem může vést až k závislosti zvané Nomofobie (anglického nomophobia – NO MObile PHOne foBIA – fobie z toho nemít mobilní telefon), která je velkým spouštěčem stresu v digitální době 21.století.
Slunce vysílá velmi silné neviditelné paprsky, ultrafialové záření (UV). Jsou tři druhy: UVA, UVB a UVC. Ozonová vrstva a atmosféra částečně tyto paprsky filtrují, ale některé přece jen proniknou až k nám. V malých dávkách jsou prospěšné, protože stimulují produkci vitaminu D nezbytného pro pevnost kostí.

Stránky