Doktor Russell Blaylock varuje, že obličejové masky nejenže nedokážou ochránit zdraví před onemocněním, ale také představují vážná zdravotní rizika pro nositele. Několik studií skutečně prokázalo významné zdravotní problémy s nošením  masky. Ty mohou zahrnovat bolesti hlavy,  zvýšení odporu dýchacích cest, hromadění oxidu uhličitého, hypoxii i závažné život ohrožující komplikace.
Vysoký krevní tlak, hypertenze, je onemocněním, které v průběhu života zasáhne cca 40% obyvatel ČR. Patří mezi civilizační choroby, což ovšem neznamená, že bychom se s ním měli smířit a tak říkajíc si na něj zvyknout. Jednou ze součástí zdravého životního stylu, který pomáhá civilizačním nemocem předcházet, je sport. Ale je možné při hypertenzi sportovat? Jak a na co si dávat pozor? A jak vlastně „poznat“ vysoký krevní tlak?
Psychika je základní stavební kámen zdravého spánku. Je důležité, v jakém psychickém stavu uléháme. Nejčastějším nedostatkem je, že jsme ještě plni myšlenek z předchozí činnosti, ať je to zaměstnání nebo plánování, které nám nedají usnout.
Pasivní chlazení či pasivní klimatizace je pojem, se kterým se v posledních letech lze setkat především u úsporných druhů staveb. Zahrnuje různá řešení, či jejich kombinace, která teplotu v interiéru snižují nebo ji zvládnou držet na nižších hodnotách i během letních měsíců. Uživatel tak díky tomu nemusí investovat do technologií umožňujících aktivní proudění studeného vzduchu, nejčastěji klimatizací.
Asparágus nebo špargl – i pod takovými jmény znali naši předci lahodnou jarní zeleninu exotického tvaru, která je plná vitamínů. Řeč je samozřejmě o chřestu, výjimečné zelenině, jejíž právě probíhající sezónu si žádný labužník jednoduše nemůže nechat ujít!  
Vláknina je důležitou součástí jídelníčku, a přesto ji většina lidí nekonzumuje v dostatečném množství.  Věděli jste, že neexistuje pouze jeden druh vlákniny? Je zásadní dodávat tělu oba druhy vlákniny – rozpustnou i nerozpustnou, protože každý vám prospívá jiným způsobem.
Aktuální dění a situace je potřeba s dětmi sdílet, týká se jich. I oni trpí izolovaností a chtějí vědět, co je v nejbližších měsících čeká. Nebojme se přiznat, že situace je složitá i pro dospělé.  Možná nás napadá: Je dobré do toho zatahovat děti? Nebudeme je zbytečně zatěžovat? Ale odpověď je jasná. Situace je tady, všichni v ní žijeme a je vhodnější o tom mluvit, než aby v dětech rostla úzkost z neznámého.
Když je toho moc, je těžké vymyslet i to, co si dát k večeři. Pracovní úkoly se zdají být těžší než obvykle a na plánované večerní cvičení nedojde ani omylem. Jenže tím to obvykle nekončí. Přicházejí výčitky, pocit neúspěchu a prožitek tlaku se zvětšuje. Z práce, vztahů i volného času se stává víc úkol ke splnění než příležitost k radosti a kreativitě. Vypadá to jako začarovaný kruh, ale vy to můžete změnit! Tady je deset drobných každodenních kroků, díky kterým se to podaří. Radí psychoterapeutka a lektorka Mgr. Alžběta Protivanská.
  Finsko je země tisíců jezer a ostrovů, kolébka saunování, ráj pro milovníky panenské přírody, útočiště zdravého životního stylu a podle aktuálního žebříčku OSN i nejšťastnější národ na světě. Od Finů se můžeme hodně naučit.  

Stránky