Proč konzumovat zelené fazolky mungo

Olivově zelené drobné fazolky barvou i chutí připomínají hrášek. Jsou plné vitamínů a minerálů. Obsahují vitamíny skupiny B, zejména  kyselinu pantothenovou a listovou, kyseliny omega 3 a 6 a vlákninu. Z minerálních látek je to převážně hořčík, železo, draslík a vápník.

Mají  kladný preventivní vliv na kosti i kardiovaskulární systém.

Dokáží nás chránit před volnými radikály a škodlivým LDL cholesterolem.

Množství vlákniny je důležité v péči o naše trávicí ústrojí.

Konzumat je bezpečně mohou jak diabetici, tak lidé trpící celiakií i  těhotné a kojící ženy.

Prokázané je také jejich působení na prevenci nádorového onemocnění tlustého střeva, které se řádí na druhé místo ve výskytu všech onkologických onemocnění v ČR vůbec.

Studie Nurse Health naznačuje, že naklíčené mungo fazole či jiné luštěniny přispívají k snížení rizika získání rakoviny tlustého střeva a ochraňují střeva. Pokud starší lidé konzumují 20 gramů denně mungo fazolí nebo jiných výživných luštěnin, mohou snížit míru úmrtnosti až o 8%. Lidé všech věkových kategorií se  díky stravě bohaté na vlákninu mohou těšit ze zdravějšího srdce.

Mungo fazole jsou podobně jako jiné luštěniny vegetariánským a veganským zdrojem železa a bílkovin.

Fazole lze konzumovat vařené, přičemž je solíme až po dovaření, aby neztvrdly.

Nejvhodnější úpravou je klíčení, kdy získáme nejvíce možných zdraví prospěšných látek v syrovém stavu.

Autor: mk

 

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Přidat komentář

Reklama

Reklama