Překvapivý účinek bílkovin na váš vzhled

Vitamíny A, C a E jsou vždy považovány za nejdůležitější živiny pro zářící kůži, lesklé vlasy a silné nehty, ale víte, že bílkoviny hrají stejně důležitou roli při zajištění toho, abyste se cítili a vypadali báječně?

 

Bílkoviny jsou po vodě nejvíce hojné látky v těle a hrají mnoho rolí včetně udržení dobrého svalového tonusu, vytváření zdravé pokožky, nehtů, vlasů a podpory imunitního systému.

Ve skutečnosti je nedostatek stravitelných proteinů spojen se známkami předčasného stárnutí, včetně výskytu jemných linií, vrásek, strií a ztenčení vlasů.

Protein je tvořen kombinací aminokyselin, z nichž 22 je vyžadováno lidským tělem. Osm z aminokyselin  je známo jako esenciální -“nezbytné", protože tělo je nemůže syntetizovat a musí být získávány ze stravy. Potraviny obsahující všech osm esenciálních aminokyselin (vejce, mléčné výrobky, maso a drůbež) se označují jako kompletní bílkoviny.

Syrovátkový protein je kompletní proteinový zdroj, který je cenným doplňkem jakékoli stravy. Syrovátka je přirozeně se vyskytující bílkovina nacházející se v kravském mléce, snadno se tráví a neobsahuje tuky ani laktózu. Všestrannost syrovátky umožňuje snadné začlenění do stravy. Může být přidávána do pokrmu a koktejlů nebo může být dokonce použita v omáčkách, pikantních pokrmech, koláčích a vdolcích.

Syrovátková bílkovina byla zkoumána kvůli své schopnosti udržovat nízkou tělesnou hmotnost (usnadňuje ztrátu nadbytečného tělesného tuku), působit pozitivně na zdraví kostí a proti stárnutí. Přidání syrovátky jako zdroje bílkovin do stravy má smysl pro každého, kdo chce podporovat své zdraví, kondici a udržovat si zdravou zářící pokožku.

Autor: MK

 

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Komentáře (1)

  • Obrázek uživatele starýkmet
    starýkmet (anonym)

    Pro zdravou kůži vitamíny A, C, E a plné bílkoviny. Ano, velice důležité. Ale domnívám se, že nikoliv "především". Že to by měly být komplexní B vitamíny. Nutně v přírodní formě. Za zdaleka bezkonkurenční zdroj považuji trojici: játra + kvasnice + čerstvé pšeničné otruby. To platí nejen pro kůži, ale hlavně pro dobrou funkci trávícího systému. A ta je základem pro stav kůže, stejně tak pro funkci mozku a nervů, a vůbec pro komplexní zdraví. A co k opravdu důležitým bílkovinám? Stručnější článek o nich snad ani nejde napsat. Tedy nejstručnější doplnění. Zdravý človek potřebuje esenciálních bílkovin neobyčejně málo, denně několik gramů. Nadbytečné dokonce škodí. Jakmile však jde o úraz, o nemoc, a také o jakýkoliv stres, jejich potřeba i víc než stonásobně stoupne.

    Feb 06, 2019

Přidat komentář

Reklama

Reklama