Reklama

Pohlavní styk za účelem prodloužení života v lidovém taoismu

Lao-c' ještě učil o odvrácení se od všeho účelového jednání: "Já nedělám nic a lid se mění sám od sebe." Ale předvídal také, že "toho, co nečiní nic, se ovšem zřídka dosáhne na tomto světě". Tak zůstal starý taoismus náboženstvím malé, duchovně-náboženské elity. Teprve pozdější lidový taoismus se svými praktikami prodloužení života nalezl v Číně většího rozšíření. Jako prostředek k prodloužení života a k získání nesmrtelnosti hrají významnou úlohu mimo jiné způsoby sexuálního chování.

Konkrétně jde u těchto sexuálních praktik o to, že substance materializované u muže v semenu a u ženy v poševním sekretu a v menstruační krvi se zduchovněním silou rozumu přivádí zpět do mozku, při čemž obzvláštní význam hraje coitus reservatus. Zatímco v konfucianismu vedla muže k upřednostňování této sexuální praktiky, při které se muž vyhýbá ejakulaci semene, potřeba pohlavně uspokojit manželku i všechny své konkubíny, doznala tato metoda soulože v lidovém taoismu nábožensko-filosofického odůvodnění.

Znak pro "ťing" ("semeno, sperma") obsahuje na levé straně determinátor pro rýži, odkaz na živné komponenty spermatu. Protože pro lidový taoismus je semeno jako jedna ze tří životních sil podstatné k udržení života, snaží se nejen omezit ztrátu ťing různými sexuálními praktikami, ale dokonce se pokouší mužskou životní sílu Jang posílit a zmnožit pomocí odpovídající ženské síly Jin.

Všechny sexuální techniky prováděné za účelem uskutečnění jednoty s tao a dosažení nesmrtelnosti se nazývají "uměním vnitřních pokojů" (fang-čung-šu). Všechny směřují k tomu, že muž může své semeno živit a posilovat, což se však může stát jen ve spojení s ženskou energií partnerky, poněvadž mužské Jang se posiluje pouze vlivem ženského Jin.

Myšlenkovým pozadím těchto sexuálních praktik je taoistická představa vzniku světa ze sňatku mužsky chápaného nebe a ženské země, Jang a Jin. Podílet se psychicky i fyzicky na tomto procesu, v přírodě se stále opakujícím, a tím zažít tao, umožňuje lidský pohlavní akt. K dosažení tohoto cíle existují zejména dvě metody. Jednou z nich je, že muž při heterosexuálním pohlavním styku nenechá během orgasmu dojít k výronu semene (coitus reservatus), takže semeno (ťing) se může vrátit, aby posililo mozek.

Reklama

Sexuální technika chuang-ťing pu-nao ("nechat semeno, aby se vrátilo a posílilo mozek") se provádí pouze v určité dny a jisté hodiny ve stavu meditativního pohroužení. Muž při ní krátce předtím, než dojde k ejakulaci, pevně uchopí dvěma prsty kořen svého penisu a hluboce vydechne ústy. Jeho sperma tak může vystoupit až k mozku. Zadržením ejakulace ponechá muž celou energii Jang ve vlastním těle a podaří-li se mu přivést partnerku k mnoha orgastickým vyvrcholením, může pak přijmout do sebe energii Jin uvolněnou v jejím těle.

Druhá metoda, zvaná chuang-ťin ("nechat semeno vrátit se"), zesiluje účinnost předchozí techniky ještě tím, že muž má pohlavní styk s co největším počtem především mladých a krásných partnerek, vyhýbá se předčasné ejakulaci a k výronu semene nechá dojít teprve u poslední partnerky. Tímto způsobem prý "Žlutý císař" Chuang-ti obcoval postupně s 1200 souložnicemi a věděl, jak se vystříhat předčasné ejakulace.

"Podstatným prvkem v sexuálních metodách je výměna energií. Aby muž posílil své Jang, může např. během milostné hry... píti z prsů ženy zvláštní esence Jin... Nejmocnější esence se ale uvolňuji orgasmem. Muž je přijímá svým penisem z vaginy ženy, žena vagínou z penisu muže. Tato výměna Jin a Jang propůjčuje zdraví a vede k vysokému věku." Zdroj: Gerhard J. Bellinger - Sexualita v náboženství světa

Reklama

Komentáře

Helga (So, 21. 7. 2007 - 21:07)
Pěkná hovadina
Petr (Ne, 22. 7. 2007 - 08:07)
Jo přeně tak
Petr (Ne, 22. 7. 2007 - 08:07)
Jo přesně tak
Milan (Ne, 3. 3. 2013 - 14:03)
Hovadina to není, přečtěte si například knihu - Zettnersan: Stará čínská tajemství. Je to kniha německého mistra o tao-sexu.
Reklama