Reklama

autoškola

Aja (Po, 3. 8. 2009 - 08:08)

Já když vyparkovávám nebo parkuji, tak používám jen spojku, to samé u couvání na rovině... se spojkou si asi v klidu vystačíš..ale proč se to používá tak či onak, to já nevím... a rozjíždím se taky jen se spojkou, když jsem na rovině.. a pak teprve plyn.. ale asi je to jedno, jak to každému vyhovuje..

Pavuscha (Po, 3. 8. 2009 - 07:08)

Zkoušela jsem si v našem autě rozjíždět jen se spojkou (bez plynu), v autě co maji v autoškole to tak jde taky. Kdy se takovéto rozjíždění používá? Nebo mě se teda zdá, že se to moc nepoužívá, ale docela by mě zajímalo proč? Připadá mi to jako velmi pohodlné a plynulé rozjíždění, tak nechapu, proč se moc nepoužívá? Ničí se tím spojka nebo co? Taky by mě zajímalo jak to vlastně funguje, že se rozjedu i bez plynu, tam je nějaká elektronika, co se o to postará? A taky když budu parkovat nebo vyjíždět z parkoviště, takže se budu snažit vyjet velmi opatrně a pomalu, abych nikoho neodřela, vystačím si se spojkou (bez plynu)?

Aja (Ne, 2. 8. 2009 - 16:08)

To Martina: Proč to řešíš předem, učitel by ti to měl vysvětlit! Jsou možné oba způsoby, které popisuješ ještě navíc s tím, že, samozřejmně, až se rozjedeš, pomalu pouštíš spojku, poté jí za chvíli zase sešlápneš a zařadíš dvojku.. Ale oba rozjezdy jak píšeš můžeš užít... lepší je to pro začátečníky však dle prvního způsobu, nebo´t máš větší jistotu, že se rozjedeš!

Aja (Ne, 2. 8. 2009 - 16:08)

To Petr: Já se koukám jen do levého při objíždění překážky, jestli mám volný pruh a učitel mi nic nevyčítá, takže snad stačí... ale správně by se mělo do obou, neboť je možné, že auto zrovna není vidět v levém, ale jen ve zpětném vnitřním, defacto levé by ti mělo stačit..ale asi záleží také na tom, kde předjíždíš..na dálnici určitě kouknout do obou, ale levé bych upřednostnila..také by mělo být nastavené tak, abys viděl co nejdále do dálky... avšak i v případě, že se koukáme do obou zrcátek, může být auto zrovna v mrtvém úhlu, kdy ho nevidíme a je nám to na nic..

Martina (Ne, 2. 8. 2009 - 10:08)

Moc prosím o radu...

Martina (So, 1. 8. 2009 - 22:08)

Prosím, nejakeho řidiče či řidičku, aby mě poradila:)

Martina (So, 1. 8. 2009 - 08:08)

Ahojte, ještě jsem neměla jízdy, ale když se budu rozjíždět na rovině (třeba v křižovatce, kde potřebuju poměrně rychle odjet), tak to bude: spojku a brzdu budu mět sešlápnuté, zařadím 1, a pak musím plynem nastavit otáčky a pomalu pouštět spojku? A nešlo by to udělat tak, že bych pouštěla spojku do bodu záběru, tam ji podržela a pomalu přidávala plyn?

Petr (Pá, 31. 7. 2009 - 20:07)

Ahoj, když objíždím překážku, tak do kterýho zrcátka se dívám jako první? Do zpětnýho nahoře nebo do bočního? Děkuji za odpověď

Eva (Ne, 26. 7. 2009 - 13:07)

Ajo, dekuji, moc jsi mi pomohla!

Aja (Ne, 26. 7. 2009 - 13:07)

Já o automatu přemýšlela, ale prý jsou drahé případné opravy... V rodině si vystačíme zatím s jedním autem..a až budu mít papíry, začnu jezdit, vedle mě samozřejmě bude sedět přítel..abych si byla jistější.. nyní mi řazení trošku dělá problémy... zdržuje mě, občas na něj zapomenu, a díky tomu už nestíhám dostatečně vnímat ostatní věci, ale myslím, že je to tím, že jsem teprve ve škole, kde se učim vše najednou, hozená do vody a rovnou v hustém pražském provozu... až to budu umět zkombinovat vše dohromady a bez přemýšlení nad kravinami, jestli stojím v křižovatce správně, nebo mám stát o půl metru dál..tak už mi asi ani řazení nebude dělat problémy.. tedy doufám.

Aja (Ne, 26. 7. 2009 - 13:07)

Myslím, že jak si to napsala, tak je to správně..když je stůj, dej přednost v jízdě čili stopka, musíš vždy zastavit auto na hranici křižovatky..i kdyby před tebou bylo deset aut, tak až přídeš na řadu k hranici, tak i tak musíš zastavit, prostě auto se nesmí hýbat, protože mezitím, co odjeli ty před bou, může zase něco jet, chvíli počkám,rozhlédnu se a jedu, pokud nic nejede..nebo je to hodně daleko...aspoň tak jsem to četla.., když je jen dej přednost v jízdě..tak je to tak, jak si psala, stačí zpomalit, ev. podřadit třeba z 3 na 2, přitom se samozřejmě rozhlížet..., jestli můžu jet či ne, když ne, zastavím opět na hranici křižovatky..,až můžu jet, jedu. To samé u přednosti zprava, zpomalit a rozhlížet se, u toho nemusíš zastavovat, pokud samozřejmě musíš dát přednost, případně zastavíš, pokud nestačí zpomalení. Ale u stopky vždy zastavit - spojka brzda.

Eva (Ne, 26. 7. 2009 - 12:07)

Prosim, pomuzete mi s mym prispevkem, ktery je nad Bernardovym?

Bernardo (Ne, 26. 7. 2009 - 10:07)

Vjezd do křižovatky z vedlejší a odbočovat doleva je vždy složité,dáváme přednost všem a navíc tramvaji vedle nás,pokud jede rovně.Je potřeba najet tak,abychom měli rozhled na všechny strany a nepřekáželi těm,co jedou proti nám.To nelze paušalizovat,chce to jen jezdit a opatrně to vše poznat.Agresivní blbečky nechme být,ať jedou,ti vždy chvátají.A pokud jde o automat-Ryan má pravdu,je to úžasná věc.Levá noha odpočívá,motor nechcípne,prostě se přesune na kraji města volič převodovky do polohy D a je to.Vše ostatní se řídí pedálem brzdy a plynu.Nedejte na blbé řeči mužů,že to není žádné svezení.Lojza u piva říkal,že má v oktávce manuál a je to nejlepší.Tak ať má.Ale až pojedete samy okolo slušného autobazaru,nechte si nezávazně automat předvést,je to pro začínající řidiče opravdu pohodlné a také velmi bezpečné.

Eva (Ne, 26. 7. 2009 - 10:07)

Ahoj, kdyz najizdim do krizovatky a jsem na vedlejsi a mam tam znacku: "Stuj, dej prednost v jizde!", tak tam zastavim uplne vzdycky, i kdyz mi tam nic nejede, tzn. ze kdyz se blizim do teto krizovatky, tak seslapnu spojku a dobrzdim, rozhlidnu se, az mam volno, tak zaradim 1 a rozjedu se, je to tak? Ale kdyz mam znacku: "Dej prednost v jizde", tak kdyz se blizim do krizovatky, tak trochu pribrzduju, rozhlizim se, kdyz mam volno tak jedu a kdyz nemam tak stejny postup jako jsem napsala predtim? Ja totiz nevim, jestli u znacky: "Dej prednost v jizde" nebo pri prednosti zprava musim taky pred krizovatkou vzdycky zastavit a pak se rozjet na 1. Poradte mi prosim..

Aja (So, 25. 7. 2009 - 01:07)

Ok, děkuji...asi jsem to už pochopila a najíždím správně.. :)

Řidič (Pá, 24. 7. 2009 - 17:07)

Tyto tvé dotazy by ti měl zodpovědět učitel při jízdách. Do takové křižovatky musíš vjet podle mě tak, abys nebrzdila provoz za sebou těch co jedou rovně a HLAVNĚ tak, abys viděla, kdy můžeš jet.

Ryan (Čt, 23. 7. 2009 - 19:07)

.....jezdete s automatem :-))

Aja (Čt, 23. 7. 2009 - 12:07)

Prosím, jestli někdo můžete odpovědět, napište.. Mám dotaz, když jsem na křižovatce, klasické, ne T, a je řešena tak, že nemá ostrůvky, které oddělují protisměry, ale má jen střední dělící pás, a já jsem na hlavní je z mého pohledu kolmo, čili já jsem také na hlavní a ten naproti také, a já jedu doleva, tak vjíždím do křižovatky a zastavím, než on projede a nebo z důvodu málo místa čekám na hranici a až teprve projede, projedu já? Vím, že když jsou tam ostrůvky, tak normálně vjedu k pomyslnému středu a dám přednost, a kdyby tam někdo jel naproti také doleva, tak se míjíme pravými boky, ale nevím, jak je to v případě, když je ta křižovatka bez ostrůvku a čili není tam dostatek místa, abych se tam někde zastavila? Díky za odpověď.

Aja (Čt, 23. 7. 2009 - 12:07)

Jo a vždycky když zastavíš úplně, čili auto stojí, že si třeba zabrzdila před tím přechodem pro chodce, aby mohli přejít..tak VŽDYCKY se rozjíždíš na jedničku, za jakékoli okolnosti! Na jiný převod se auto nerozjede a nebo jen těžko a ničí se! Já se včera omylem rozjela na dvojku, sice jsem se rozjela, ale dostala jsem vynadáno..

Aja (Čt, 23. 7. 2009 - 11:07)

To Marketa: Chodím také do autoškoly zrovna.. :) ale nevím, jestli ti správně poradím... Brzdit motorem je dle mého, že nešlapeš na brzdu, ale jen sundáš nohu z plynu, a auto se vlastně zpomaluje, čili pomalu zbr?žduje, zároveň u toho ještě podřazuješ na nižší stupeň... čili brzdit motorem, znamená bez použití brzdy..., volnoběh je dle mého, že jedeš zase bez přidání plynu, čili rozjedeš se, a dáš nohu z plynu a jedeš do té doby, než ti vlastně auto zastaví.. a nebo je to možná to, že se rozjedeš jen na spojku a jedeš na ní..ale spíš ne, spíš je to to první.. no a to třetí.. já když se blížím k přechodu pro chodce a není tam semafor, a musím jim dát přednost a jsou tam, nebo míní přejít vozovku, tak už před tím přechodem, dám nohu z plynu, brzdím bez spojky, a případně a většinou podřadím z 3 na 2, jakmile se dostanu pod 20 km za hodinu, nebo už jedu hodně pomalu, tak sešlápnu teprve spojku a pak přidám brzdu... brzdím... a zadupnu to úplně až těsně před tím přechodem... jestli použiješ spojku hned s brzdou, nebo nejprve brzdu a poté až dobrzdíš se spojkou..záleží třeba na tom, jak jedeš rychle.. a jak si daleko od místa, kde chceš brzdit.. spojka by se měla použít k brždění až když si pod 20km za hodinu... Nevím, jestli bys to na trojku naráz ubrzdila těsně před přechodem..takže proto je lepší už předtím zpomalit a podřadit... Nevím, jestli jsem to ale napsala dobře.. snad jo..

Reklama

Přidat komentář