Probiotika vás mohou připravit na cestování a exotickou kuchyni

Určitě jste již slyšeli o střevní mikroflóře. Je důležitou součástí lidského organismu. Bez bakterií, které osídlují naše střeva, by trávení nefungovalo tak, jak má. A proto je nutné udržovat střevní mikroflóru v dobré kondici a to zvláště v létě na cestách a dovolených, kdy se naše tělo musí vypořádávat se změnami prostředí a stravy.

V našich střevech se přirozeně nacházejí zdravé bakterie mléčného kvašení. Kdyby nám tyto bakterie ve střevech scházely, špatně bychom  trávili a to  by se podepisovalo na našem celkovém stavu organismu. Bakterie mléčného kvašení, které můžeme označit jako „správné bakterie“, totiž zabraňují přemnožení patogenních nebo-li špatných bakterií ve střevech.

 

Proč užívat probiotika v době dovolených?

Do těla se „správné“ bakterie dostávají již při našem narození. Jejich množství i druh závisí v průběhu života na několika faktorech: výživa, věk, cvičení, genetika, stres, stav imunitního systému a užívání léků. Na začátku období dovolených je velmi důležité mít hladinu bakterií ve střevě v pořádku. „Při cestování, ať už v tuzemsku či v zahraničí, se může setkat s různými zdravotními obtížemi. Asi vůbec nejčastější jsou střevní obtíže charakteru nevolnosti či zvracení a průjmovité stavy, tzv. cestovatelský průjem. Obtíže mohou souviset s dietními chybami, obzvláště jsme–li v zahraničí a ochutnáváme pro nás méně známou kuchyni, či dokonce mohou být i infekčního původu,“ uvádí doc. MUDr. Ladislav Slováček, Ph.D. „Jednou z možností je užívání probiotik za účelem podpory imunitního systému. Na trhu je k dispozici celá řada preparátů, které obsahují i probiotickou vlákninu podporující růst a aktivitu přátelských bakterií a vitamín B6, který přispívá k normální funkci imunitního systému,“ dodává.

 

Jogurt nestačí

Na podporu zdravé střevní mikroflóry si jogurt klidně dát můžete. Není pro správnou funkci střev ale dostatečným zdrojem. Přestože obsahuje zdraví prospěšné bakterie, není u nich definován konkrétní kmen, ani počet. Doplňky stravy na rozdíl od běžných potravin garantují počet, druh i kmen živých bakterií. Doporučuje se ale vybírat taková probiotika, která garantují obsah živých bakterií do konce doby použitelnosti, tedy tak, jak je tomu v případě nejnovějších doporučení Mezinárodní asociace probiotik a která obsahují i prebiotickou vlákninu.

 

Pro koho jsou vhodná probiotika?

- pro lidi s trávicími obtížemi

- při antibiotické léčbě

- ženy s častými gynekologickými záněty

- pacienti s oslabenou imunitou

- starší lidé, děti a dospívající

- pro pacienty se závažnými onemocněními trávicí soustavy, jako jsou např. funkční střevní poruchy, chronické střevní záněty (IBD)

- pacienti trpící podvýživou

- pacienti s masivní chronickou léčbou, příp. s výskytem více onemocnění současně

- po závažných operacích na zažívacím traktu

- při opakujících se chronických infekcích

 

TIP:

Probiotikum prospívá našemu zdraví

Probiotika (pro = příznivý, bios = život) neboli přátelské bakterie mají příznivý vliv nejen při trávících obtížích, vaginálním diskomfortu a oslabené imunitě, ale i na celkové zdraví člověka. Připravte svá střeva a imunitu na dovolenou, která bývá často pro tělo náročná.

MK

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Komentáře (1)

  • Obrázek uživatele vavrjan
    vavrjan (anonym)

    Všechno stojí moc peněz. Firmy s těmito jako podpůrnými léčivy bohatnou a stejně to moc nepomáhá. Kupoval jsem to, ale nic moc to nepřineslo, akorát díru v peněžence-

    Kvě 23, 2019

Přidat komentář

Reklama

Reklama