Reklama

Letecké neštěstí u Smolenska

Kukuku (Čt, 27. 5. 2010 - 23:05)

Že pilotoval ten postarší generál?
Tyto zprávy už nemá význam komentovat. Příští zpráva bude, že pilotem možná byl Bolek a kopilotem Lolek.

E 44 (Čt, 27. 5. 2010 - 23:05)

Slušnej blábol - to druhé letiště je sice delší, ale již pěkně dlouho mimo provoz.

Smrk (Čt, 27. 5. 2010 - 23:05)

Pár detailů je tam zajímavejch. Například proč není nikde informace o druhám letišti ve Smolensku, které má delší přistávací dráhu. Ale jako celek to působí spíš jako sci-fi od scénáristů "Lost".

Vodry (Čt, 27. 5. 2010 - 23:05)

Zajímavá teorie... Podle mého názoru však:
- tzv. druhé letiště je popsáno u (starých aktualizací) Jepessena; je však již desítku let mimo provoz a tudíž bez služby ŘLP a navigačního vybavení
- podle mých osobních zkušeností (žel Bohu) se při nehodě velké díly trupu rozpadají do nepatrných "chuchvalců"; na místě nehody se však odolnější části trupu a nosných ploch nacházejí
- tzv. "okrouhlá část, považovaná autorem za "pilotní prostor" bude spíše spodní část konce trupu (pod SVOP), ležící na zádech; skutečná příď trupu pravděpodobně leží nejdále ve směru letu
- nosné plochy jsou (celkem pochopitelně) "překrojeny" v místěch podvozkových gondol; ne, aby nechaly přivézt na náklaďáku
- "Mrtvoly, boty, klobouky, oděvy, papíry"... Zbývají jen drobné části těl, spíše jen části tkání, a nesourodé změti... Nic není k poznání, jak bývalo...
Dále to neumím a nechci komentovat...
Myslím, že je to spíše blbost.

Blesk (Čt, 27. 5. 2010 - 23:05)

Kdo vlastně pilotoval polské prezidentské letadlo před katastrofou? Rusové nyní tvrdí, že to možná nebyl pilot, ale velitel polských vzdušných sil generál Andrzej Blasik! Prohlásil to ruský expert na letectví Viktor Timoškin.

"O tom, že v kabině letadla byl někdo další, a dokonce mohl i pilotovat, jsme mluvili už dávno. Dodnes ale nevíme, jestli měl velitel polského letectva, vzhledem k věku, povolení létat. Případně jestli měl zkušenosti s letadlem Tu-154,“ cituje Timoškina deník Komsomolskaja pravda.

MarxP (Čt, 27. 5. 2010 - 23:05)

Chudáci piloti, těm do toho kecal asi taky kdejakej vocas s hvězdičkama. No jo no, to holt by bylo pro novodobé panstvo zdržení, hrkat se po ruskej silnicích 300 kiláků... Takhle jsou tam zase rychleji, sice napořád, ale maj, co chtěli.

Aimee (Čt, 27. 5. 2010 - 23:05)

Tlak na piloty byl zrejme enormni
Dokazuje to, pod jakym tlakem byli piloti... Drivejsi hlas, ktery je slyset ze zaznamu z cernych skrinek, je urcite prezidenta (ackoliv neverim, ze slova jsou lidumilovna a klidna, urcite si je Polaci zmirnili.. nebo minimalne jim nebudu verit, dokud se neuverejni neupraveny zaznam). Dovedu si predstavit, ze generala do kokpitu povolal prezident sam, bud at jde "srovnat" piloty a donutit je pristat, nebo minimalne, at jim jde pomoci s pristanim...
Take zrejme proto od jednoho momentu, kdy jim vez na letisti naznacovala, at nejdou na pristani, a zadala je znovu jako drive o technicke udaje o vysce,... aby je navigovala, ji neodpovedeli a sli rovnou na pristani... nemeli zrejme jinou volbu, meli za sebou generala... No, smutne,....

Aenkx (Čt, 27. 5. 2010 - 23:05)

Nebyl nahodou ten dotycny, co to natocil....zabit?

Steph (Čt, 27. 5. 2010 - 23:05)

Myslím, že pokud se spekuluje o příčině nehody a důkazech (spekulacích?) č. 2, mělo by být objasněno, proč dřívější spekulace (důkazy) č.1 jsou "mimo". Mám na mysli ono video zveřejněné na youtube, kde je záznam katastrofy těsně po havárii. Jsou tam různé polemiky o výkřicích typu "nezabíjejte nás!!", video jakýchsi postav, které se najednou jakoby pod výstřelem kácí k zemi, atd. Vzhledem ke kvalitě záznamu toto může být podle mého sporné. Co je ovšem podle mě dost zřetelné jsou výstřely. Příčinu výstřelu jsem nikde neslyšel objasněnu. Myslel jsem na vybuchující patrony pod velikým žárem plamenů. Tady se jednalo o výstřely jednotlivé, ve větším odstupu po sobě. co vy na to? http://www.youtube.com/watch?v=PxIFh3NkEvM

Andrew (St, 26. 5. 2010 - 12:05)

Myslíte, že se někdy vyšetří, proč se to vůbec stalo?

rovensky.blog.i (So, 13. 4. 2013 - 16:04)

Oběti a (sebe)vrazi

Při letecké katastrofě u Smolensku dne 10. dubna 2010 zahynulo na palubě polského vládního speciálu 96 lidí. Pravděpodobně mezi nimi byli nevinné oběti a i (sebe)vrazi.

Pád polského speciálu způsobila chyba osádky a špatné počasí. To je oficiální závěr celé tragické události. Osobně si myslím, že je potřeba za každou cenu najít obětního beránka a takový kapitán je jistě stravitelnější sousto, než generál nebo, nedej Bože, prezident. Proto není od věci si poskládat mozaiku celé této tragické události pěkně za sebe.

Dne 10. dubna 2010 nedaleko Smolenska havaroval letoun Tu-154M, na jehož palubě zahynul polský prezident Lech Kaczyński. Na palubě byly i desítky politiků, velení ozbrojených sil, guvernér centrální banky, ombudsman a další. Všichni letěli uctít výročí masakru v Katyni, kde v roce 1940 sovětská tajná služba NKVD povražila na 20 000 Poláků.

Kapitán speciálu kapitán Arkadiusz Protasiuk byl (i přes různá účelová tvrzení) zkušený a měl nalétáno 3528 letových hodin (2937 z toho na Tu-154). Druhý pilot major Robert Grzywa také zkušený a do chvíle nehody nalétal 1939 hodin (506 z toho na Tu-154). Je nanejvýš nepravděpodobné, že by se takto zkušení vojáci, s vědomím koho mají na palubě, jen tak svévolně rozhodli riskovat a přistát za každou cenu.

Prvotní informace hovořily o tom, že se v pilotní kabině v průběhu celého letu nenacházel nikdo nepovolaný. Následně se však objevila zpráva vyšetřovací komise, že v pilotní kabině speciálu byl do poslední chvíle i velitel polských vzdušných sil generálporučík Andrzej Blasik. Kromě posádky a Blasika byl v kokpitu ještě jeden člověk, ale jeho totožnost je (údajně) zatím stále neznámá. Velmi podivný obrat o 180 stupňů, který nápadně připomíná snahu co nejvíce "zakamuflovat" skutečný stav věcí.

Blasik přišel do kokpitu několik minut před katastrofou a zůstal v ní až do nárazu. Vedoucí polské státní komise pro vyšetřování leteckých nehod Edmund Klich nechtěl hodnotit, zda Blasik na piloty vyvíjel nátlak. Připustil však, že není zcela běžné, aby velitel vzdušných sil chodil do pilotní kabiny. Navíc, byly dveře pilotní kabiny v době nehody otevřené, což jistě také není standardní.

Spekulace o tom, že Lech Kaczyński mohl trvat na riskantním přistání přiživuje i dva roky starý incident. Kapitán speciálu s polským prezidentem a vládní delegací na palubě tehdy z bezpečnostních důvodů přistál v ázerbájdžánském Baku namísto v gruzínském Tbilisi, jak měl původně. Rozčilený Kaczyński jej chtěl nechat propustit z armády, ale narazil na odpor premiéra Donalda Tuska.

Těla Lecha Kaczyńského a jeho manželky byla den po nehodě přepravena zpět do Polska. Dne 18. dubna proběhl v Krakově státní pohřeb a následně byla uložena na hradě Wawel. O místu posledního odpočinku prezidentského páru rozhodli nejbližší příbuzní - zejména dcera Marta a bratr Jaroslaw. Prezident a jeho choť tak spočinuli v kryptě hradu po boku polských královských rodin a jiných významných osobností. "Prezidentova rodina chtěla, aby se připojili k velkým hrdinům našeho polského národa. Přidají se k těm, kteří se nejvíce zasloužili o náš národ," prohlásil o místu posledního odpočinku prezidentského páru kardinál Stanislaw Dziwisz.

Zatímco do Smolenska odletěl neobolíbený politik s radikálními názory, zpět se vrátil národní hrdina. Netřeba připomínat, že největší zájem na glorifikaci, ne příliš populárního Lecha Kaczyńského, měl zejména jeho bratr Jaroslaw. Ten totiž naprosto bez skrupulí využil atmosféru celé události a podpory cizích státníků a dne 26. dubna 2010 ohlásil svou kandidaturu na prezidenta.

F. z Assisi (So, 13. 4. 2013 - 15:04)

Myslíte si, že by v královské kryptě hradu Wawel - jednoho z nejsvětějších míst Polska - mohl ležet masový vrah?

Když tam může ležet Józef Piłsudski, tak na tom nezáleží.

Dailymotion (So, 13. 4. 2013 - 15:04)

Tři roky uplynuly a pořád se neví, proč se to stalo... nebo jo?

Hrůza (So, 13. 4. 2013 - 15:04)

...Jak to, že jsou takovýhle snímky volně ke stažení na netu?!

Drastické (Pá, 12. 4. 2013 - 17:04)

http://polscott24.com/nowe-drastyczne-zdjeciadowody-ze-smolenska-4-500/

Hrůzné foto z m (Pá, 12. 4. 2013 - 17:04)

http://www.google.cz/search?q=Smolensk&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ASBoUdDAMIjx4QSkwIDIDA&ved=0CFIQsAQ&biw=1477&bih=1097#imgrc=L1WW5OzB4Dq0SM%3A%3BE3vkUSCLEoHEIM%3Bhttp%253A%252F%252Fpolscott24.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2012%252F10%252Fsmolensk-4-430x329.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fpolscott24.com%252Fnowe-drastyczne-zdjeciadowody-ze-smolenska-4-500%252F%3B430%3B329

Hrůzná dokument (Pá, 12. 4. 2013 - 16:04)

http://www.google.cz/search?q=Smolensk&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ASBoUdDAMIjx4QSkwIDIDA&ved=0CFIQsAQ&biw=1477&bih=1097#imgrc=ZO-k02QQp2ECTM%3A%3B9afLAw9IhlG2vM%3Bhttp%253A%252F%252Fpolscott24.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2012%252F01%252Fsmolensk-2010-x4.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fpolscott24.com%252Fpolskie-panstwo-zdalo-egzamin%252F%3B654%3B756

Další konspirac (Út, 27. 11. 2012 - 22:11)

http://www.youtube.com/watch?v=hiqDKr6C0_E&feature=related

... (Út, 27. 11. 2012 - 22:11)

http://www.youtube.com/watch?v=hiqDKr6C0_E&feature=related

Duck (Út, 30. 10. 2012 - 23:10)

Jak to vlastně bylo, se (možná) dovíme za 70 let...
Masakr v Katyni byl také odtajněn po takové době, jinak to byla samá konspirace !

Reklama

Přidat komentář