Proč a jak si udržovat zdravá játra

Je důležité udržovat játra zdravá, protože mají v těle mnoho důležitých funkcí jako je neutralizace a odstraňování toxinů a odpadních produktů z těla. Jsou také zodpovědná za produkci žluči, která je potřebná k trávení tuků. Játra též ukládají esenciální vitamíny a minerály a rozkládají a detoxikují alkohol, drogy a environmentální toxiny.

Když se u člověka vyvíjí onemocnění jater, funkce jater je narušena. Naštěstí existují přírodní prostředky – potraviny a doplňky stravy, které pomáhají při onemocnění jater.

Ostropestřec mariánský: obsahuje účinnou látku silymarin, o které bylo zjištěno, že detoxikuje játra, snižuje oxidační poškození způsobené volnými radikály a bojuje proti zánětu jater. Bylo také prokázáno, že reguluje metabolismus tuků a odstraňuje toxiny v krvi. Sloučenina také prokázala, že účinně snižuje růst buněk rakoviny jater a prodlužuje míru přežití u lidí s rakovinou jater. Silymarin může také zvýšit inzulínovou rezistenci a pomáhat předcházet diabetu, který také ohrožuje zdraví jater. Silymarin navíc může zvrátit škody způsobené konzumací alkoholu, vystavením pesticidům a těžkým kovům díky jeho schopnosti obnovit jaterní buňky. Pro lepší zdraví jater odborníci obvykle doporučují 280 miligramů (mg) až 450 mg silymarinu denně.

Kurkumin: Kurkumin, účinná látka v kurkumě, je antioxidační flavonoid. Studie ukázaly, že kurkumin redukuje tuk a záněty v játrech, pomáhá při zdravé produkci žluče a podporuje detoxikaci. Zdravotní experti obvykle doporučují 450 mg až 1 000 mg denně na podporu jater.

Vitamin C: Také známý jako kyselina askorbová, vitamín C je silný antioxidant a posilovač imunitního systému. Chrání játra před poškozením volnými radikály a pomáhá snižovat nahromaděný tuk. Užívejte nejméně 500 mg vitaminu C denně na prevenci ztukovatění jater (steatóza jater).

Glutathion: Glutathion, považovaný za hlavní antioxidant v těle, hraje důležitou roli v detoxikaci. Nicméně hladiny glutathionu v těle klesají s věkem a s chronickým onemocněním. Hladiny glutathionu mohou být zvýšeny konzumací potravin, které obsahují vysoké množství aminokyselin cysteinu, glycinu a kyseliny glutamové, které jsou stavebními kameny tohoto antioxidantu. Patří mezi ně chřest, avokádo, brokolice, růžičková kapusta, vejce, česnek, zelený čaj a špenát.

N-acetylcystein (NAC): NAC, doplňková forma cysteinu, je důležitá pro správnou funkci jater. Tato aminokyselina obnovuje a doplňuje hladiny glutathionu v těle. Studie také ukazují, že může významně zlepšit funkci jater u lidí s NAFLD (nealkoholové postižení jater při steatóze). Typická dávka pro lepší zdraví jater je 500 mg až 1 000 mg denně.

Kyselina alfa-lipoová (ALA): Ve vodě rozpustná sloučenina podobná vitamínu. ALA může snadno proniknout buněčnými membránami pro terapeutický účinek. Tento antioxidant také zvyšuje účinky glutathionu, což vede k lepší neutralizaci a eliminaci toxických těžkých kovů. To může také zmírnit jizvy spojené s poškozením jater. Pro podporu jater užívejte 100 až 300 mg ALA denně.

Lidé, kteří konzumují zpracované cukry a tučné potraviny nebo užívají drogy, ti, kteří mají nadváhu, a ti, kteří žijí v sedavém životním stylu, jsou vystaveni riziku rozvoje onemocnění jater. Proto je důležité se těmto potravinám vyhnout, stejně jako alkoholu a drogám, zhubnout a být více fyzicky aktivní pro prevenci onemocnění jater. Potraviny jako jsou grapefruity, hrozny, borůvky, brusinky, červená řepa, košťálová zelenina (brokolice, kapusta, květák…), ořechy, mastné ryby a olivový olej mohou poskytnout další ochranu jater.

 

Autor: MK

Zdroj: Natural News

 

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Přidat komentář

Reklama

Reklama