Reklama

Letecké neštěstí u Smolenska

USB - královna (Po, 13. 9. 2010 - 22:09)

To už je nějaký smolný rok.
U nás to také nedopadlo zrovna nejlépe...

Bar Budo (Po, 13. 9. 2010 - 22:09)

Ten český překlad je...Jenže oni narazili až za dvě sekundy. Vzhledem k tomu, že klesali rychlostí 10 m/s, měli při nárazu na výškoměru 0 metrů. A nenarazili do země, ale do stromů, protože byli kilometr před letištěm v udolí.

Divné je, že klesali tak vysokou vertikální rychlostí a ještě k tomu pravděpodobně na autopilota ...

Taky je zvláštní, že spokojeně klesali do nuly ještě před bližnou (radiomaják kilometr před prahem dráhy).
Na konci záznamu je pípání vypnutí autopilota, průlet bližnou, náraz...

Cukino (Po, 13. 9. 2010 - 22:09)

Ten český překlad je trochu zjednodušený a zestručněný, kdo umí, tak je lepší si to přečíst v polštině.
Trochu mě zaráží hlášky o výšce nad zemí v metrech - poslední údaj je 20 metrů a to už vlastně byli pod úrovní korun okolních stromů... takže si myslím, že tady něco nesedí.
Rozdíl nějakých 15 m byl asi osudným.
Mohlo to být chybou měřícího přístroje (výškoměru) anebo bylo prostě něco špatně nastaveno?

Cocotus I. (Po, 13. 9. 2010 - 22:09)

Oni přistáli perfektně,...No, jak rikam... hlava mi to nebere.
A na toho dispecera uz v podstate vubec nereagovali, on tam odpocitava cisla z vyskomeru v podstate jako by se nechumelilo...
Taky je mi divny, ze to tam vsechno je v metrech. Vypadaj z toho docela zmatene, protoze v case 10:22:43 hlasi, ze leti ve FL 3900 stop, pak jim rizeni letoveho provozu rika, at klesaji na 3600 metru.
A 10:23:27 druhy pilot dokonce vyslovne upozornuje kapitana, ze udaje jsou v metrech. O palivu koukam taky moc jasno nemeli, nekde ze zacatku se bavi o 11 tunach, o kus dal se mluvi o 12 tunach. No a vez jim jasne rika, ze pokud ve 100 metrech nic neuvidej, at jdou na "go-around". Oni ale evidentne nevideli ani prd dokonce ve 20 metrech. Ufff.

Bar Budo (Po, 13. 9. 2010 - 22:09)

Za mlhou hustou tak, ze by se...Oni přistáli perfektně, akorát přímo na anténu bližné a ta je kilometr před letištěm ...
Možná si mysleli, že je na prahu dráhy... ale i tak, klesali 10 m/s.
Musela to být strašná řacha ...

Cocotus I. (Po, 13. 9. 2010 - 22:09)

Za mlhou hustou tak, ze by se dala krajet...
... bohuzel nebyl rybnicek Brcalnik ani ranvej, ale les.
Hlava mi to nebere, to snad nebyli piloti, ale silenci. A to jim ten letovy dispecer jeste dvakrat naznacoval, jestli jako nejsou moc nizko (11 a 8 sekund predtim, nez to napalili do zeme...)
Co se tam v tom kokpitu vubec delo?

Cocotus I. (Po, 13. 9. 2010 - 22:09)

Tak ono asi zalezi, jak kde. Americka NTSB ty prepisy (nikoliv samotne zvukove zaznamy) zverejnuje naprosto bezne.

Bar Budo (Po, 13. 9. 2010 - 22:09)

Nejsem přítelem...... nic netrvalo ...

... Poláci se účastnili vyšetřování od počátku. Běžná praxe ...

... záznamy zapisovačů se ovšem běžně nezveřejňují. Jsou pozůstalí, které to bolí. Trvalo, než se dohodli, že to zveřejní ...

Ráj pro spekula (Po, 13. 9. 2010 - 22:09)

Nejsem přítelem všemožných konspirací (i když si je rád čtu :-), ale oni si to dělají sami.
Proč trvalo tak dlouho, než Rusové předali záznamy Polákům?
Proč na nejdůležitějších místech záznamu je 'nesrozumitelný šum'?
Proč zveřejní jenom přepis a ne teda nahrávku (možná chci moc?).
Jen mi připadá že se to dá dělat mnohem transparentněji...

Petr (Ne, 12. 9. 2010 - 21:09)

Vyhazov by se možná nějak...Co ty víš, jak to chodí u polský armády...

Wet (Čt, 2. 9. 2010 - 20:09)

Ten nátlak se nemusí přece...Vyhazov by se možná nějak zařídit dal, ale kriminál?!

papazzian (Čt, 2. 9. 2010 - 20:09)

Na pilota nebyl vyvíjen...Ten nátlak se nemusí přece vést až v průběhu letu,ale už dávno před tím, tak aby už během letu bylo pilotovi jasné, že jinam přistát znamená vyhazov a možná kriminál... Nevím, proč si pořád někdo myslí, že nátlak musel přijít až během letu, resp. před přistáním. Ale už taková maličkost, že se vůbec nepočítalo s možným přistáním jinde, že logistika byla připravena jen na tamní letiště, že časová rezerva letu byla zcela na hraně pro toto letiště..., takže vše ukazuje naopak podle mne na to, že piloti byli pod tlakem bláznivého prezidenta, který svými kousky vzal s sebou do hrobu nejen sebe, ale i nevinné kolem sebe.

ftf (Čt, 2. 9. 2010 - 20:09)

Nejsem dopravní pilot -...Na pilota nebyl vyvíjen žádný nátlak...
Jen tam stál vrchní velitel letectva a významně si poklepával na hodinky. Velitele letectva mohou v nejhorším taky označit za člena posádky, ne?...:)))

Modrá škrkavka (Čt, 2. 9. 2010 - 20:09)

Bláhově jsem si myslel, že když jde letadlo na přistání, nikdo nesmí do pilotní kabiny, a posádka i pasažéři se na svých místech přikurtují! Kromě 1.a 2. pilota jsou v Tu 154 v těsné blízkosti u sebe i navigátor a palubní mechanik, a nikdo jiný...

Mitchell (Čt, 2. 9. 2010 - 20:09)

A přišili mu alespoň ty...Jsem zvědavý, jak to nakonec dopadne. ... Třeba se jednou celou pravdu dozvíme v dokumentu Letecké katastrofy za 20 let.

Pepča Koktů (St, 1. 9. 2010 - 00:09)

serte na to stejně nás...To je možný, ale určitě nám neudělá tu radost, že by se nacpal s celou vládní ,,elitou" do túčka a vyrazil směr Smolensk...

Marjánka (Po, 30. 8. 2010 - 23:08)

Pitvu trvající pět hodin...Takovýhle "lahůdky" si přece musej šetřit, aby jim co nejdýl vydržely.

Soapy (Po, 30. 8. 2010 - 23:08)

Pitvu trvající pět hodin...A přišili mu alespoň ty utržené nohy do rakve, aby byl kompletní ?

No jestli mu stálo za to tvrdošíjně buzerovat pilota na přistání v mlze - mohl dnes Kaczynski chodit, běhat, čile souložit, brát velký výplaty, utrácet za pěkné věcičky, ládovat se dobrým jídle a pitím poroučet svým podřízeným.

Kvér (Ne, 29. 8. 2010 - 23:08)

No vida! Obrázky by nebyly? Když počkáš, i obrázky budou. Možná i video...

Fotonouvell (Čt, 26. 8. 2010 - 18:08)

Pitvu trvající pět hodin...No vida! Obrázky by nebyly?

Reklama

Přidat komentář